Corona-opfindsomhed: Kunderne er med på en kigger i butikken

Flere forretnings-drivende inviterer kunderne indenfor via Facetime. B&O Silkeborg arbejder på at give kunderne mulighed for at shoppe i en virtuel udgave af butikken

13. januar 2021, 08.32

- Forbrugernes vaner ændrer sig. Både de trofaste og loyale kunder, som vi har, og de kunder, vi får i fremtiden. Derfor skal vi kunne tilbyde dem noget mere og andet, siger Heino Østergaard, indehaver af B&O Silkeborg, der tilbyder kunderne en virtuel fremvisning af udvalgte produkter i butikken. I fremtiden satser Heino Østergaard på at kunne præsentere et nyt digitalt setup, hvor kunderne selv har mulighed for at tage en virtuel rundtur i butikken. Foto: Martin Ballund

SILKEBORG Døren er lukket og låst, men smartphonen er åben for alle og giver via det indbyggede kamera kunderne mulighed for en virtuel rundvisning i butikken.

Det er den nye virkelighed i en del lokale butikker, hvor nedlukningen af detailhandlen får forretningsindehavere og -bestyrere til at tænke i nye ba...