Butikschef: God service handler om at have glimt i øjet og personlighed

Produktviden, ærlighed og ikke mindst gode menneskelige egenskaber er et krav i servicebranchen, mener flere af byens butikker

20. marts 2021, 12.02

- Som salgsassistent skal man brænde for servicefaget. Det nytter ikke noget, hvis du bare er der for at tjene penge, siger Anette Kjærby, som er butikschef i Neye i Tværgade. Foto: Jakob Stigsen Andersen

SILKEBORG - Vi er fagfolk, ikke kassemedarbejdere.

Sådan lyder mottoet hos Neye i Tværgade, hvor butikschef Anette Kjærby lægger stor vægt på, at hendes ansatte har et indgående kendskab til varerne - både i den fysiske forretning og på Neyes hjemmeside.

- Mine ansatte skal kende til produkterne, og de skal brænde for at sælge tasker. Ellers kan de ikke inspirere og vejlede kunderne, siger butikschefen.

Handler om personlighed...

Læs denne artikel

- og alle andre på Midtjyllands Avis fra kun 1 krone

24 Timer

DIGITAL adgang i 24 Timer



Adgang til alle artikler i 24 timer

Adgang til debat

Digital

Fuld DIGITAL adgang





Adgang til alle artikler

Adgang til e-avisen

Adgang til e-avis arkivet

Adgang til debat

Adgang til Forum Søndag

Adgang til fordele hos Læserklubben