En god stemning i byen skal få kunderne til at blive i længere tid

Det skal være en helhedsoplevelse at handle i Silkeborg med oplevelser, der giver lyst til at blive i længere tid for at besøge butikkerne, lyder strategien fra Handel Silkeborg

18. marts 2021, 09.56

Tidligere er der blevet satset på populære musikere for at lokke flere ind i midtbyen. Eksempelvis besøgte Basim Silkeborg tre gange i lønbet af halvandet år. Sidst var med en julekoncert i 2015.

SILKEBORG Mindre Basim og mere jule-igloo.

Det er i korthed, hvad Handel Silkeborg kommer til at satse på, når kunderne skal vindes tilbage efter et år præget af coronarestriktioner.

- Vi er langsomt ved at åbne for handelslivet, og der er ingen tvivl om, at hvis vi måtte, så ville vi gerne give den fuld gas, men vi bliver selvfølgelig også nødt til at tage hensyn til, at vi stadig kun er i starten af genåbningsperioden, siger Frank Borch-Olsen, formand for Handel Silkeborg.

Juletorvet med de oplyste igloer har fået stor ros, og det er noget lignende, som Handel Silkeborg gerne vil have mere af.
Læs også
Hvornår vil du helst handle i butikker?
+Abonnement

Satser på oplevelser...

Læs denne artikel

- og alle andre på Midtjyllands Avis fra kun 1 krone

24 Timer

DIGITAL adgang i 24 Timer



Adgang til alle artikler i 24 timer

Adgang til debat

Digital

Fuld DIGITAL adgang





Adgang til alle artikler

Adgang til e-avisen

Adgang til e-avis arkivet

Adgang til debat

Adgang til Forum Søndag

Adgang til fordele hos Læserklubben