Det vigtigste: At fællesskabet fungerer i klassen

Mobning er ikke blot noget, et barn gør mod et andet. Er der mobning i en klasse, så er det hele klassen, det er galt med. Den fungerer ikke og skal have hjælp

9. august 2018, 10.43

Karen Duelund (i midten) sammen med AKT-lærerne Tina Hviid og Ulla Krogsgaard. AKT står for adfærd, kontakt og trivsel. Lærerne mener, at trivslen på skolerne i Kjellerup, Sjørslev og Vinderslev generelt er OK. Hvis der opstår mobning, så skal man gå ind og ændre situationen i klassen til positiv samhørighed.

KJELLERUP Det er svært at tale om mobning. Det kan være svært bare at sige præcist, hvad mobning er. For det kan være meget forskelligt, hvad man synes, det er. Afhængig af om man er lærer, forældre, elev eller en, der ser på situationen udefra.

For pædagogisk leder på Trekløverskolen, Karen Duelund og hendes AKT-team, er det vigtigt at holde fast i definitionen af, hvad mobning er. Når man enten selv snakker om noget, der ikke fungerer, eller når forældre eller samarbejdspartnere er involveret, så er det vigtigt at finde ud af, hvordan man definerer mobning, så man taler om det samme.

Ikke meget hård mobning...