Outdoor - inside - nowhere

10. oktober 2020, 08.05

OUTDOORHOVEDSTAD »... det har heller ikke været vores primære fokus at få spredt brandet. Vores fokus har i stedet været at få outdoor-brandet forankret lokalt i kommunen«.

Der står ikke den 1. april på kalenderen, men formandens udtalelse dufter voldsomt af forår.

Har jeg misforstået noget? Handler Outdoor Hovedstad om silkeborgensernes selvforståelse og ikke et ønske om at tiltrække nye borgere (læs: skatteydere) og turister? Hvis fokus er rettet mod lokale, vil jeg gerne bytte med et par pædagoger eller en cykelsti, tak. Vi ved sgu’ da godt, vi har natur og faciliteter til outdoor-aktiviteter, så spar krudtet - eller brug det bedre. Det handler vel om at gøre os kendte og interessante ud over kommunegrænsen?

En gæv matematiker kunne påstå, at kendskabet er øget 50% fra 2% til 3%, men jeg holder fokus på, at formanden har sit fokus på, at det ikke handler om at sprede brandet. Det giver da ingen mening.

Må vi be’ om lidt ambitioner???