Outdoor - som en styrket erhvervsfortælling

12. oktober 2021, 18.04

Foto: Jakob Stigsen Andersen.

Når vi markedsfører os som Danmarks outdoorhovedstad, så forpligter det også. En vigtig forpligtelse, som vi tænker ind i vores alle sammens hverdag.

Begrebet »outdoor« er i min begrebsverden langt mere end bare cykel-, løbe- og sejlture i og omkring skønne Silkeborg. Outdoor favner også den gode og sunde livsstil 24/7, spændende arbejdspladser med plads til innovation og »højt til loftet«.

Det gør, at vores lokale virksomheder kan gribe tidens trend inden for bæredygtighed, nye uddannelser som kan sikre fremtidens arbejdskraft inden for eksempelvis grøn omstilling, tiltrækning af nye unge familier, som værdsætter vores natur og »det gode liv« - og sidst men ikke mindst et solidt og varieret foreningsliv, som vi alle kan nyde godt af i vores timer uden for arbejdslivet.

Lad os sammen brede begrebet ud og sikre en langt stærkere og dybere fortælling i forhold til outdoor-begrebet.

Silkeborg Business vil tilbyde at hjælpe som tovholder på outdoor-begrebet i samarbejde med mange andre lokale dygtige virksomheder, ildsjæle og foreninger. En fælles fremtid starter med en fælles dialog, hvor retning og handlinger bliver konkretiseret.

Lad os sammen blive endnu stærkere i vores fortælling til omverdenen og understøtte vores dygtige lokale virksomheder.

Indlæser debat...