Gravgaard savner et modspil fra SIF

Randers FC forsøger aktivt at skabe ny interesse for landets bedste fodboldrække. Det kræver, at flere klubber tør følge trop, mener sportsdirektør Michael Gravgaard

Udgivet:27. marts 2017, 14.00

Læsetid:4 minutter

FODBOLD - Det allerværste for provinsklubber som Silkeborg IF og Randers FC er at være ligegyldige.

Sådan lyder tesen fra sportsdirektør Michael Gravgaard, som har gjort det til sin hjertesag at øge interessen for Randers FC og tiltrække flere tilskuere til holdets kampe i Superligaen.

Selvom kronjyderne har været inde i en sportslig nedtur i foråret, hvor en komfortabel placering i top-6 blev formøblet efter en stribe skuffende resultater, har Randers FC formået at lokke flere hundrede fans med til holdets udekampe - eksempelvis på Mascot Park i Silkeborg, hvor 639 af de 2409 tilskuere stod i udeholdets fanafsnit.

- Vi har taget et stort ansvar for at arrangere turene, og vi har egentlig overtaget den rolle, som fanklubberne har haft. Det indebærer blandt andet at stå for busturen, forplejningen og alle de andre praktiske ting, forklarer Michael Gravgaard, der selv har henvendt sig til fansene for at forbedrede oplevelsen ude og hjemme.

- Vi er gået i intensiv dialog med fangrupperingerne, og det handler altså ikke bare om at invitere dem på en småkage og en kop kaffe. Vi lytter til dem og vil gerne forstå, hvad det betyder at være fan. Vi vil vide, hvad de kan tænke sig, og hvad vi kan gøre bedre. Det kan være alt fra billetpriser, faciliteter og deres placering på stadion, siger Michael Gravgaard.

Vis interessen...

Vil du have fuld adgang til alle artikler på midtjyllandsavis.dk?

Første måned for 19 kr.

Herefter 99 kr. pr. måned

KOM I GANG NU
OG LÆS ARTIKLER OM 2 MIN.
MobilePay

Tilbuddet gælder kun nye kunder og abonnementet fortsætter til normalpris. Nem opsigelse. Har du benyttet dig af tilbuddet inden for de seneste seks måneder? Se din pris her

Ønsker du kun at læse denne artikel? Køb dagsadgang her

Er du interesseret i e-avisen eller avisen leveret i din postkasse? Klik her

Allerede abonnent? Log ind