Anmeldelse: Tom forlystelsespark

Selvom »Birds of Prey« er både velspillet og fuld af fis og fart, bliver filmen aldrig rigtig vedkommende

6. februar 2020, 10.08

Margot Robbie er et af sin generations største skuespiltalenter, og i »Birds of Prey« viser hun, hvordan hun kan gå fra galskab til følsomhed på få sekunder. Foto: Warner Bros. Pictures

FILMANMELDELSE Det sendte raseriramte lydbølger igennem filmverdenen, da mesterinstruktør Martin Scorsese (»Taxi Driver«, »Goodfellas« og »The Departed«) i et interview sidste år sammenlignede superheltefilm med forlystelsesparker. Pointen var, at den slags fortællinger da er meget sjove, men at der mangler cinematisk indhold frem for tossestreger i den filmiske form. Om Scorsese allerede dengang havde fået mulighed for at smugkigge med på »Birds of Prey« vides ikke, men instruktørens kritik rammer helt rent i lige netop dette tilfælde.

Candyfloss og karruseller...