Ny medarbejder i mediehuset: En mand med de rigtige kontakter

Med ansættelsen af Ole Kristensen kan Midtjyllands Avis sammen med Herning Folkeblad og Skive Folkeblad styrke sit salg af annoncer til de store nationale kunder

Udgivet:07. januar 2022, 10.02

Læsetid:3 minutter

Ole Kristensen kommer fra et job som key account manager i den fælles salgsorganisation for ugeaviser, »De Lokale Ugeaviser«. Med nedlukningen af denne salgsorganisation har Mediehusene Midtjylland med ansættelsen af Ole Kristensen taget alt salg til mediebureauer samt nationale kunder ind i egen koncern. Ole Kristensen kommer i det daglige til at arbejde fra sit kontor i mediehuset Midtjyllands Avis på Papirfabrikken i Silkeborg. Foto: Martin Ballund

Michael Tversted Lundsgaard
Navneredaktør| mlunds@midtjyllandsavis.dk

JOBNYT: Ole Kristensen er netop begyndt som key account manager i Mediehusene Midtjylland, hvor der er indrettet kontor til ham på Midtjyllands Avis i Silkeborg, hvorfra han får sit daglige virke.

Ole Kristensen kommer fra en stilling ved De Lokale Ugeaviser, hvor han stod for salget af annoncer til alle landets ugeaviser. Det er disse evner og erfaringer, han nu tager med sig til Mediehusene Midtjylland - koncernen der udover Midtjyllands Avis også omfatter dagbladene Herning Folkeblad og Skive Folkeblad samt en lang række ugeaviser og radiostationer.

Hvor jeg før har været sælger af annoncer til fortrinsvis landets ugeaviser, skal jeg nu til at sælge til alle koncernens produkter. Så jeg tror, det kan blive en fordel for de landsdækkende annoncører, at jeg nu kan tilbyde en bredere pallette af platforme, de kan få deres budskaber ud på.
Ole Kristensen, key account manager, Mediehusene Midtjylland

- Så hvor jeg før har været sælger af annoncer til fortrinsvis landets ugeaviser, skal jeg nu til at sælge til alle koncernens produkter. Så jeg tror, det kan blive en fordel for de landsdækkende annoncører, at jeg nu kan tilbyde en bredere pallette af platforme, de kan få deres budskaber ud på, siger Ole Kristensen.

For vores koncerns tre store mediehuse i Silkeborg, Skive og Herning er der tale om en opgradering i forhold til en målrettet indsats mod landets største mediebureauer og derved også landets største annoncørgruppe.
Stinus Errboe, administrerende direktør, Midtjyllands Avis

Også administrerende direktør ved Midtjyllands Avis, Stinus Errboe, ser med glæde og forventning ind i samarbejdet med den nye mand:

- For vores koncerns tre store mediehuse i Silkeborg, Skive og Herning er der tale om en opgradering i forhold til en målrettet indsats mod landets største mediebureauer og derved også landets største annoncørgruppe. Med ansættelsen af Ole Kristensen får vi tilført en person, som i de seneste knap 20 år har arbejdet med landets førende medie- og reklamebureauer. Ole har alle de rigtige kontakter i branchen og ikke mindst de kompetencer, der skal være med til at sikre en fortsat udvikling af netop denne kundegruppe i vores medier. Vi er selvsagt stolte over, at det har været muligt for os at få Ole med på holdet siger Stinus Errboe og tilføjer:

- Den tværmediale tilgang, og det at sælge mange forskellige typer markedsføring til den samme kunde, fylder mere og mere i alle mediekoncerner, også i vores. Oles erfaring med landets største annoncører og ikke mindst deres indkøbsmønstre kommer såvel vores mediehus, men også vores kunder til gode.

Mange års erfaring

Ole Kristensens erfaring som annoncesælger strækker sig tilbage til 2002, hvor han blev annoncechef i det, der dengang hed Danske Lokalaviser. Denne virksomhed slog i 2005 pjalterne sammen med Danske Distriktsblade og fik derefter navnet De Lokale Ugeaviser og blev dermed landsdækkende.

- Ja, tanken var, at vi skulle nå ud til hver eneste postkasse i hele Danmark, fortæller Ole Kristensen.

Men da Jyllands-Posten og senere Jysk Fynske Medier op til årsskiftet trak sig ud af samarbejdet, forsvandt grundlaget for netop dette koncept, og De Lokale Ugeaviser ophørte med at eksistere - hvorefter det altså lykkedes at få Ole Kristensen til Mediehusene Midtjylland, hvor han kan fortsætte sit arbejde til glæde for koncernens annoncører.

Både hos De Lokale Ugeaviser og nu i Mediehusene Midtjylland har Ole Kristensen titel af key account manager. En titel, han selv har et afslappet forhold til.

- Ja, det er jo sådan noget amerikansk noget, men jeg er jo bare det, man kan kalde storkundesælger - eller sælger til nøglekunder. Men titlen er ikke noget, jeg går op i.

Ole Kristensen er 56 år og født og opvokset i Brabrand, og sin ungdom tilbragte han i Aarhus. Efter han havde mødt sin første kone, slog de sig i 1998 ned i Galten, hvor de købte hus, og hvor børnene Cecilie og Emil voksede op. Cecilie er i dag 23 år og læser medicin i Aarhus, og Emil på 19 går på HHX i Silkeborg.

Ole Kristensen boede i Galten indtil 2014 og er i dag flyttet til Randers, hvor også kæresten Rikke bor.

I fritiden ynder han at dyrke fitness.

- Men det er desværre ikke blevet til så meget her under coronaen.

Ellers ser han meget gerne fodbold i fjernsynet sammen med vennerne, hvor det i Randers ikke altid er ganske velset, at han som gammel Aarhus-dreng stadig er AFG-fan. Men de finder nu ud af det alligevel, han og vennerne, der også gerne tager de engelske kampe med. Og her er det Manchester United, Ole hepper på.